week 11 waar is je thuis???

5 juni 2018 - Oranjestad, Aruba

2nieuw buiten verblijf in arikokHoe raar is het te ervaren dat je je ergens thuis kunt voelen …….. Dat je op meerdere plekken in de wereld een thuis kunt ervaren……… dat je het vertrouwen krijgt overal leuke contacten te kunnen opbouwen en vrienden te kunnen maken…………….. zo vreemd om het verdriet te ervaren “van het moeten afscheid nemen” van iets waar je je thuis bent gaan voelen.

Je ziet uitdagingen, kansen maar kunt er nu even niets mee.  We hebben denk ik nu wel verschillende zaadjes geplant waardoor hopelijk hier ooit een mooie diverse tuin uit kan bloeien, waar er een samenspel is tussen zorgverleners, instanties, zorgverzekeraar en ministerie ten voordele van de kinderen en ouders.

Verder hebben we vrijdag de laatste letter op papier gezet, wat gaf dat een “voldoening”.  Nu moeten we nog alles nalezen, versturen, de laatste weken plannen en veel gesprekken voeren met plaatselijke therapeuten.

1genieten op de pierDonderdagavond hebben we niets gedaan.  We zijn toen op het strand gaan zitten met een glaasje wijn en een kaasschotel  en 1genieten op de pier zonsonderggangdaarbij genoten van de zonsondergang en een goed gesprek.  Dat is echt genieten van de simpele maar ooh zo mooie dingen in het leven.

We hadden na al enkele weken, nagenoeg iedere avond te werken en twee weekenden door te werken, aan verslagen, besloten om dit weekend niets te doen.

Zater2ongevraagd lieve uitleg van plaatselijke gidsdag zijn we een prachtige hiking gaan doen in Arikok.  Het grappige was wel dat er meerdere mensen zijn gestopt met hun auto’s om te vragen of we hulp nodig hadden.  Het ziet hier dus vreselijk zot uit als je in deze 2vergezicht 2hitte in de volle zon gaat wandelen hahahaha.  Maar wij vonden het de moeite waard.  En ja ik weet het een jaar geleden had ik iedereen die 2arikok is prachtigmij vroeg om te gaan wandelen bij temperaturen boven de 28 graden voor zot verklaard.  En ja nu wandel ik bij 35 graden en meer.  Tja een mens kan veranderen…. Dat is nu wel duidelijk.

3decadent etentje

Daarna zijn we dan eindelijk decadent kunnen gaan eten bij Flying fischbone.

Hier moet je ruim van te voren een tafeltje reserveren als je letterlijk met je voeten in de zee wilt dineren.  Niets staat dan nog tussen jouw en de zee en je kunt genieten van een prachtige zonsondergang. 3zonsondergang

De gerechten zijn heerlijk maar ook wel met dollarprijzen.  Maar deze plek is het meer dan waard om hier een keer te komen genieten.

4verlaten natural poolZondag, was zo ontzettend bijzonder!!!  We zijn op pad gegaan met een vader van een kindje, een echte Arubaan in hart en nieren, met zijn 4x4.  Wat was hij trots om ons de mooie niet toeristische plekjes van Aruba te laten zien.  4droomplekje strand en zee in de grot

En terecht, door dit te zien en te ervaren, wordt je verliefd op het eiland en de rust.  Echt niet te doen, wat heb ik genoten van onbekende natural pools, mooie stukken natuur waar je anders niet 4verdwaaldkomt, een verstopt stukje strand en water onder een rots, ….

Dit weekend ben ik echt verliefd geworden op de rust die je kunt ervaren, de vriendschap die je krijgt, de prachtige idyllische plekjes op het eiland, de sfeer, de latin music, ….......moomba beach met Nina

Stilaan ruimen we alles op en denken we aan de tijd die komt eenmaal we thuis zijn.

Wat voelt het bijzonder om dit te hebben kunnen doen, om dingen te leren over mijzelf, om te groeien in allerlei dingen, om te genieten, om dit bereikt te hebben, om ………

4de luikjes gaan dicht

1. Saskia Kesselaer:
    Hoi Silvie,

wat een bijzondere reis voor jou, goed van je dat je deze stap gezet hebt!
  2. Els Weekers:
    5 juni 2018
    Hoi Silvie. Deze reis had je nodig. Je ziet er oh zo gelukkige uit. Geniet nog maar even en dan krijgen we een andere Silvie terug 😘
  3. Silvie:
    Ja zo voelt het ook 😊😘💋
  4. Astrid Zeferer:
    6 juni 2018
    Bijzonder hoor Silvie 🙏🏻 wat een reis en wat een ervaringen!!!