Week 10 Stil aan afronden vraagt nu even hard werken

29 mei 2018 - Oranjestad, Aruba

Hallooooo

Deze week wordt het maar een korte blog want we hebben buiten werken en werken niet zo heel veel beleefd :-)

genietenWe hebben reeds 24 van de 28 verslagen af.  Dus dat was vorig weekend werken, dit weekend werken en alle avonden ertussenin. Dit weekend hebben we alleen onszelf gegund dat we in een prachtige tuin, een oase van rust, zijn gaan werken en dus het onaangename aan het aangename hebben gekoppeld.

Maar het moet om de rust te hebben om de laatste twee weken nog ten volle te genieten en af te ronden en ons mentaal klaar te maken om ons avontuur hier af te sluiten.oase van rust

Beiden vinden we het spannend om naar ons achtergelaten leventje terug te gaan. En om hier toch de situatie, de kinderen en de ouders te kunnen loslaten.

Wel mooi was om uit onverwachte hoek invloedrijke mensen op het eiland te ontmoeten, Irene heeft hier al een heel prettig gesprek mee gevoerd.  En over twee weken doen we dit nog eens  samen.

We proberen met meerdere instanties gesprekken te hebben omdat we ervan overtuigd zijn dat je samenwerkingspartners hier op het eiland nodig hebt om de zorg in te bedden.  En dat is mooi, we proberen de bedreigingen om te gieten in kansen en geven dit de foundation mee. En hopelijk is dat een zaadje voor een inbedding van het mooie werk dat mensen steeds opnieuw proberen te bieden.

We hebben wel het gevoel dat we hier als behandelaars met veel ervaring, iets te bieden hebben tav het inbedden, binden van mensen, informatie verstrekken, ambassadeur zijn naar instanties toe, …

Grappig hoe je frustratie ineens kan omslaan in het zien van kansen en uitdagingen zien.  Gek om te ervaren.  Dus ja wie weet, misschien, is dit niet mijn laatste uitdaging.  Maar dat zien we wel in de toekomst.

piano barIk heb wel weer lekker gedanst woensdagavond bij Bugaloe en op zondag bij Moomba Beach.  Beide prachtige locaties aan de zee.  Zaterdag avond toch mijn maatje meegekregen om bij de piano bar sopranos iets te gaan drinken en te genieten van live-muziek.  Daar hebben we ons samen te goed gedaan aan een lekker drankje ;-)klaar om op stap te gaan

Mijn reisschema voor Costa Rica is klaar en blijkt enorm vol te zijn voor maar 6 dagen ;-)

Renee en Ed van Edventure, https://edventure-reizen.nl/, zijn top en hebben een leuk programma op maat naar mijn wensen gemaakt.

Ik ga op zaterdag naar Puerto Viejo de Sarapiqui waar ik overnacht bij vlamingen, Haciënda la Isla.  Om dan op zondag morgen 3 uur te gaan raften.  Daar kijk ik zo enorm naar uit.

Op maandag wordt ik weer vroeg opgehaald om samen met een groep, 3 dagen op pad te gaan in en rond Tortuguero. Hier overnacht ik in Laguna Lodge, alleen dat al is prachtig.  Maar ik ga natuurlijk voor een watersafari en een wandeling in het primaire regenwoud.

Eenmaal terug thuis bij Renee en Youp en Ed blijven er nog twee dagen over waarin ik op pad ga met hun om het mooie van San José te ontdekken en nog een ontspannen tijd te hebben voor ik naar jullie allemaal terugkeer.

1. Suzanne:
    29 mei 2018
    Dag Silvie, ben maar trots op jezelf, je hebt enorm mooi werk verricht daar. Ik wens je heel veel mooie indrukken Costa Rica, geniet ervan.